• Академічна доброчесність  – базовий складник системи забезпечення якості вищої освіти та важливий фактор успішності університетів.
  • Академічна доброчесність забезпечує: довіру до ЗВО, довіру між учасниками освітнього процесу та науково-дослідної діяльності, довіру до результатів навчання та досліджень.
  • Якісна освіта можлива за умови дотримання цінностей академічної доброчесності: чесності, довіри, справедливості, поваги, відповідальності, а також сміливості діяти відповідно до них.
  • В КПІ діє Положення про систему запобігання академічному плагіату : перевірці на плагіат підлягають курсові роботи, магістерські дисертації на етапі допуску до захисту, рукописи статей Економічного вісника НТУУ «КПІ», тези доповідей.

Порушенням академічної доброчесності вважається [Ст. 42 Закону України «Про освіту»]:

  •  академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
  • самоплагіат – оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;
  • фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
  • фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
  • списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
  • обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
  • хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
  • необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти;
  • надання здобувачам освіти під час проходження ними оцінювання результатів навчання допомоги чи створення перешкод, не передбачених умовами та/або процедурами проходження такого оцінювання;
  • вплив у будь-якій формі (прохання, умовляння, вказівка, погроза, примушування тощо) на педагогічного (науково-педагогічного) працівника з метою здійснення ним необ’єктивного оцінювання результатів навчання.
  • Магістерська дисертація передається науковим керівником відповідальній особі від кафедри в електронному форматі. Академічний текст завантажується в систему StrikePlagiarism або Turnitin, перевіряється за базами внутрішньої бібліотеки Системи, ЕLАКРІ, інтернет-джерелами та генерується Звіт подібності, який передається для експертизи (науковому керівнику).
  • Результати перевірки включаються у відгук як висновок про наявність в роботі академічного плагіату. В КПІ не затверджені допустимі відсотки текстових збігів, це визначається на розсуд кафедри, при цьому допустимий відсоток плагіату становить 0 %.
  • Якщо виявлено запозичення, неналежне оформлення посилань, перевищення кількості цитат, що не стосуються авторського дослідження, робота повертається на доопрацювання, у іншому випадку здобувач не допускається до захисту.
  • Магістерські дисертації розміщуються у відкритому доступі в Електронному архіві https://ela.kpi.ua кафедри економічної кібернетики https://is.gd/124YuC .